נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

חמישה רעיונות לעיצוב של ארון הספרים שלכם

ארונות ספרים של לילך

בעת צעירותם של הסבים והסבתות שלנו, בכל רחבי ארץ ישראל וסביר להניח בעולם, היו את אותם ארונות ספרים ושידות ספרים. עם הזמן ארונות הספרים מתמעטים, אך למזלנו ישנם עדיין אנשים קוראים ומתעניינים בספרות וספרים בכלל. אם מצאתם את עצמכם מול ארון הספרים ללא רעיונות כיצד לשפר את המראה שלו, זה המאמר בשבילכם. כאן נציג לכם חמישה רעיונות לעיצוב של ארון הספרים שלכם. 

 

שילוב וספייס

יחד עם הספרים בארון, נסו לשלב עוד חפצי נוי. ההמלצה היא להוסיף צמחים או בובות קטנות, גם משחק שנבנה מלגו יראה נהדר לצד הספרים. הארון יקבל אופי מחפצי הנוי והצמחים מראה אוורירי וללא עומס. מראה זה מנכיח אופי של בית נעים, לא לחוץ שיכול לשלב בין חוכמה לכיף.

ארונות ספרים של לילך הם הארונות המושלמים להתאמת חפצי נוי יחד עם הספרים. גם אקווריום, מנורה צבעונית, כמה בקבוקי יין מרשימים, או אפילו נרות יכולים לשנות את כל האווירה סביב הארון. רק זכרו שהנרות לא צריכים להיות דולקים או כל כך קרובים לספרים עצמם.

 

סגור-פתוח

במידה ויש לכם ארון כוורת בו נמצאים כל הספרים שלכם, שלבו בחלק מהארון מקטעים סגורים. כלומר סגרו בדלת קטנה חלקים מהכוורות לצד חלקים פתוחים. העיצוב של הפתוח-סגור מוסיפים עניין לראות. מלבד זאת, סגירת הארון יכולה לשמש אתכם לספרים שאינכם רוצים שאחרים יראו או עבור אביזרים אחרים. בנוסף, האזורים הסגורים יורידו מעומס וכמות הספרים הקיימת בארון.

 

שלבו צבעים

בארון הקיים שלכם, נסו לשלב עוד ארון או נסו לצבוע אותו בגוון נוסף של צבע. ארון בעל גוון צבע אחד ומונוטוני יכול לגרום למראה משעמם ועייף. שילוב הצבעים יכול להקפיץ את המראה ולהוסיף חיות להבית.

 

הרימו גבוה

נסו להרים את הארון ולייצב אותו מעל הקרקע, בין 20 ס"מ לחצי מטר מהרצפה. מראה מרחף זה יוסיף נראות מיוחדת לבית וגם יגרום לכל האנשים להתפלא מהעיצוב המיוחד בביתכם. ארון שנמצא בקיר למעלה, כמו מדפים, מעניק מראה ייחודי שאין בבתים רבים.

הניתוק מהרצפה מעניק מראה מרווח ומגדיל את התחושה הנעימה בחדר. אגב, בשטיפה, זה יהיה הרבה יותר קל לכם, תאמינו לי. חשוב לוודא כי הקיר עליו אנחנו מתכננים שהארון ימוקם הוא קיר יציב ועבה ולא קיר גבס. קירות גבס עלולים לא להחזיק ולהתפרק בעת ניסיון ההרכבה.

 

סדרו את הספרים אחרת

זה טיפ שאולי עלול להכעיס כמה מהקוראים, אבל אנחנו ממליצים לפעמים לצאת מגדרנו ולסדר את הספרים בצורה אחרת. לא לפי א-ב ולא מהאהוב אל הפחות אהוב. סדרו את הספרים לפי הצבעים. הניחו כל גוון של צבע מסוים בצד אחר של הארון והפרידו בין הצבעים עם רהיט או חוצצת של פריט נוי.

ארונות ספרים של לילך

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עיצוב