נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מהו הליך תביעת פיצויים בגין נזקי גוף?

לתבוע פיצויים בגין נזקי גוף

תביעת פיצויים בגין נזקי גוף היא הדרך היחידה בה ניתן לקבל תחליף למשכורת שנפגעה עקב הפגיעות והחבלות. המאמר יתאר את ההליך לתביעת הפיצויים על נזקי גוף.

 

שלב 1: תיעוד הפגיעה ואיסוף הראיות

נזק הנגרם כתוצאה מרשלנות, בין אם מדובר על נזק קל ובין אם על נזק קשה, יכול לקרות בעבודה, ברחוב, בבית, במקום ציבורי, בתאונת דרכים, במוסד חינוכי, באולם אירועים, בטיפול רפואי ועוד. על מנת שיהיה ניתן להוכיח שישנם נזקים מומלץ לצלם את הפגיעות עוד לפני קבלת הטיפול הרפואי.

במקביל יש לקחת את הפרטים של העדים לפגיעה ולצלם את המחדל שגרם לה. למשל, אם אדם מעד ונחבל עקב מפגע תעבורתי, חשוב לתעד את המפגע בצילום. כל אלו יסייעו להוכיח את הקשר הסיבתי בין הפגיעה למחדל שגרם לנזק.

 

שלב 2: טיפול רפואי ראשוני

מייד לאחר הפגיעה יש לפנות לקבלת טיפול רפואי ראשוני ולשמור את מכתב השחרור וכל התיעוד הרפואי על הפגיעה. בנוסף, חשוב לשמור את ההפניות, המרשמים לתרופות, המרשמים לציוד אורתופדי, הטיפולים הרגילים והמשלימים ותיעוד של השיקום המומלץ. ביקור אצל רופאים מומחים בהתאם לפגיעות והתיעוד שלהם יהיו משמעותיים לתביעה משפטית ואין לפסוח עליהם.

 

שלב 3: פנייה לעורך דין נזקי גוף

תביעות נזקי גוף הן תביעות מורכבות ולכן צריך לבחור בעורך דין נזקי גוף מקצועי ומנוסה שיש לו הצלחות קודמות ומוניטין בתחום. עורך הדין יבדוק את הפוליסות הביטוחיות של הנפגע וידע למי להגיש את התביעה. אם מדובר על רשלנות רפואית התביעה תוגש לביטוח של המוסד הרפואי או הרופא, אם מדובר על רשלנות של תחזוקה לקויה ברחוב התביעה תוגש לביטוח של העירייה או של הקבלן, אם מדובר על פגיעה בדרך או בחזרה מהעבודה או במקום העבודה עצמו התביעה תוגש לביטוח הלאומי ולביטוח החובה של הרכב, אם תלמיד נפגע במוסד החינוכי או מחוצה לו התביעה תוגש לביטוח התאונות האישיות המעניק כיסוי לכל מקום 24/7.

אם אדם נפגע בביתו של אדם אחר התביעה תוגש לביטוח צד ג' או לבעל הבית. אם עובד הניקיון נפגע בבית פרטי הוא יוכל לתבוע את הביטוח הלאומי, את המעסיק ואת ביטוח חבות המעבידים.

 

שלב 4 : ההליך המשפטי

עורך הדין יגיש כתב תביעה נגד הגוף שגרם למחדל שבוודאי ינסה להגיע לפשרה על מנת לשלם פחות ממה שמגיע לנפגע. במידה והפשרה אינה ראויה, עורך הדין ימשיך את הייצוג של הנפגע בבית המשפט על מנת להשיג את הפיצוי המקסימלי. הוא יערוך תחשיב נזקים ויקבע מה הסכום המבוקש.

הפיצוי צריך לכלול את הפסדי ההשתכרות בהווה ובעתיד, הפסדי פנסיה, את הטיפולים הסיעודיים והשיקומיים, הציוד האורתופדי, ההוצאות על כל הטיפולים והתרופות, על הפגיעות הנפשיות, הסבל, עוגמת הנפש, הנכות והנסיעות לצורך קבלת טיפולים.

פציעות גוף

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין