נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

איזה גוף ניתן לתבוע בגין נזקי רכוש לרכב

משפט ראשית

ברוב המקרים כשאתם חושבים מהיכן לתבוע פיצויים לאחר תאונה, המחשבה הראשונה היא פנייה לחברת הביטוח המבטחת את רכבכם. אכן במרבית המקרים חברת הביטוח היא האחראית לפיצוי אך במציאות זהו עניין יותר מסובך. הנהגים הפוגעים לא תמיד נושאים באחריות התאונה וחברות הביטוח עושות את כל שביכולתן להקשות על המבוטחים ולצמצם הפסדים. לכן, חשוב להבין מיהם הגופים שאותם אפשר לתבוע בגין נזקי רכוש לרכב ומהן האפשרויות העומדות בדרככם בכדי להקל על התהליך.

 

כאשר חברת הביטוח היא האחראית

ראשית, חשוב להבין מתי האחריות מוטלת על חברת הביטוח, דבר שתלוי בסוג הביטוח שלכם. כל רכב מחויב בביטוח חובה המכסה את הנהג, הנוסעים ברכב והולכי רגל במקרים של נזקי גוף שנגרמו מתאונת דרכים, הנפגעים לא צריכים להוכיח את רשלנות הנהג בכדי לקבל פיצוי ובמקרה זה האחריות לפיצויים היא של חברת הביטוח של הנהג.

חשוב לזכור שביטוח חובה מכסה נזקי גוף ולא את נזקי הרכב ולכן במקרה של נזקי רכוש לא תוכלו לתבוע את חברת הביטוח. באילו מקרים כן תוכלו לתבוע את חברת הביטוח? במידה ועשיתם ביטוח מקיף, תהיו מבוטחים בנזקי רכוש לרכב גם במקרה של תאונת דרכים וגם בנזקים שנגרמו מסיבות אחרות כמו למשל גניבה או פריצה לרכב, נזקים שנגרמו ממזג האוויר או שריפה או שהרכב הגיע למצב של טוטאל לוס. בכל המצבים האלו, למעט נזקים שנגרמו מבלאי או טיפול לקוי, תוכלו לתבוע את חברת הביטוח. אם תבחרו לעשות ביטוח צד ג' בכדי להימנע מלשלם ביטוח מקיף (למשל במקרים בהם השווי של הרכב שלכם מועט ולא משתלם לעשות ביטוח מקיף) תוכלו לתבוע את חברת הביטוח בגין נזקים לצד שלישי בלבד.

 

מה עושים אם חברת הביטוח אינה מכסה את הנזק?

יש מצבים בהם אי אפשר לערב את הביטוח מכיוון שהוא לא מכסה את הנזק או שאינכם מעוניינים להפעילו מכל סיבה אחרת. במצבים כאלו האפשרויות תלויות באשם בתאונה. אם אתם האשמים – הרי שאין לכם את מי לתבוע על נזקים ברכבכם, אינכם מבוטחים ואין סיבה שהנהג הנפגע והביטוח שלו יפצו אתכם. לעומת זאת, אם אינכם אשמים בתאונה ונגרם נזק לרכב שלכם, אתם יכולים לתבוע את חברת הביטוח של הנהג הפוגע במידה ויש לו ביטוח צד ג'. במקרים בהם לנהג הפוגע אין ביטוח, והוא אינו מקבל על עצמו את האחריות על התאונה והנזקים – ניתן לתבוע בבית המשפט כשהדרך המהירה ביותר היא בבימ"ש לתביעות קטנות.

 

כדאי להיעזר בייעוץ משפטי

גם אם אתם כבר יודעים למי לפנות בכל מקרה ומהם סוגי הביטוחים השונים, יכול להיות שתיתקלו בבעיות רבות בדרך לקבלת פיצויים. במקרים רבים חברות הביטוח מקשות על לקוחותיהן ועושות כל שביכולתן לצמצם את סכום הפיצויים. במקרים בהם האחריות אינה של חברות הביטוח, תיתקלו בנהגים המסרבים לקבל אחריות על התאונה ובחוסר שיתוף פעולה מצידם או מצד חברת הביטוח שלהם. במקרים אלו מומלץ מאוד להיעזר בייעוץ משפטי וליצור קשר עם עורך דין המתמחה בתאונות דרכים כמו אושיק אליהו ושות עורכי דין. הכוונה מטעם עו"ד תמנע טעויות נפוצות המתרחשות מול חברות הביטוח, תשפר משמעותית את ההתנהלות שלכם מול הגורמים השונים ותגדיל את פוטנציאל הפיצוי הכספי.

משפט

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין